Kurzusleírás

Bevezetés a kommunikációs kérdésekbe

  • kommunikációs folyamat és szakaszai
  • a verbális és non-verbális kommunikáció fontossága
  • a hatékony kommunikáció technikái és eszközei

A hatékony kommunikáció alapelvei, mint a hatékony kapcsolattartás elengedhetetlen eleme a szervezetben

  • saját kommunikációs stílusának önelemzése
  • kommunikációs hibák
  • kommunikációs akadályok
  • interperszonális kapcsolatteremtés szakaszai
  • személyes és telefonos kommunikáció

Kommunikáció a szervezetben

  • kommunikációs hálózatok a szervezetben
  • információáramlási modellek és azok optimalizálása
  • belső kommunikációs feladatok és eszközök

Hatékony beszélgetés

  • üzenet küldői és fogadói képének formálása
  • a munkavállalók közötti szakmai kapcsolatok minőségét befolyásoló tényezők
  • az aktív hallgatás, mint a hatékony kommunikáció eszköze
  • a beszéd hallgatását és megértését zavaró tényezők
  • a kérdésfeltevés művészete
  • pszichológiai mechanizmusok és befolyásolási technikák

Harmóniában önmagával és jó kapcsolatokban másokkal - az asszertív viselkedés fogalma

  • az asszertivitás fogalma
  • a saját jogaidat
  • amikor úgy dönt, hogy határozott lesz
  • viselkedéstípusok: agresszív, alázatos, asszertív
  • Az „én” üzenetek felépítése a vélemények, ítéletek és érzelmek határozott kifejezésének alapjaként
  • miért félünk nemet mondani – mi tart vissza
  • az asszertív önkezelésből fakadó önbecsülés

Mit jelent tisztelni téged és önmagadat – mi történik, ha egyetértünk vagy elutasítunk

  • nemet mondani és nemet elfogadni
  • érvelési képesség
  • manipuláció elleni védekezés
  • negatív és pozitív értékelések elfogadása, reagálás a kritika formáira
  • konstruktív visszajelzést ad

Konfliktus, nézeteltérés vagy veszekedés? A konfliktus fogalmának meghatározása

  • mi a konfliktus – a konfliktusok lényege és típusai
  • konfliktustípusok a résztvevőktől függően.
  • amikor egy interperszonális konfliktus belső konfliktussá válik – Kurt Lewin elmélete

ez honnan jön? Vagyis a konfliktusok fő forrásairól

  • mindenki a maga irányába húz - a célok különbségei
  • az enyém mindig jobb – értékkülönbségek vagy nézetek
  • ki kicsoda, vagyis a szervezeti kétértelműség

Az ördög nem olyan ijesztő – vagy a konfliktus mindig probléma? Funkcionális és diszfunkcionális konfliktusok

  • Minden konfliktus romboló hatással van a csapatra?
  • mikor alakul ki a konfliktus?
  • mi határozza meg a konfliktus építő vagy romboló erejét?

Ha ugyanazt nézzük, valami mást látunk, vagyis a konfliktusban fellépő észlelési torzulásokat.

  • a személyes attitűd és motiváció fontossága konfliktusban
  • mi nehezíti meg a dolgunkat és mi segít átlátni a konfliktus lényegét
  • hogyan lehet valaki más helyébe lépni, azaz mások szemével nézni a konfliktust

Ki vagy és ki lehetsz – Viselkedési stílusok a konfliktuskezelés során

  • semmi sem ugyanaz – viselkedéstípusok konfliktushelyzetekben
  • csodaszer ?????? Minden vitában van helyes viselkedés?
  • amikor a makacsság győz – az adott stílusok merev alkalmazásának következményei

A segítő és fejlesztő konfliktusról - a konfliktusok asszertív és fejlesztő felhasználása a csapatmunkában

  • konfliktusok megoldásában hasznos asszertív készségek
  • hogyan lehet az ólmot arannyá változtatni, vagy hogyan lehet a konfliktusokat pozitív hatást kiváltani a csapatmunkában?

Hogyan ne fulladjunk bele konfliktusba? – konfliktushelyzetben alkalmazott stratégiák

  • Én nyerek – te veszítesz
  • nyersz - én veszítek
  • vesztes nélkül – a konfliktust együttműködéssé alakítva

Érzelmekkel való munka konfliktusban, vagy hogyan kell kezelni egy nehéz helyzetet

  • egy lávával teli vulkán – vagy olyan érzelmekről, amelyek átvehetik az irányítást felettünk
  • bevezetés a stresszoldó tréningbe
  • relaxációs és koncentrációs módszerek

Nem csak a kitaposott út – a konfliktusmegoldás kreatív elvei

  • Hányféleképpen lehet megoldást találni a konfliktusra?
  • Van-e arany középút a megállapodás megtalálásához?
  • a vállalati konfliktusok megoldásának optimális módjai

Követelmények

A tréning célja az üzleti célok eléréséhez szükséges kompetenciák áttekintése és fejlesztése lesz, egyéni és csapatmunkában egyaránt.

 14 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Vélemények (2)

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák