Kurzusleírás
Bevezetés a kommunikációs kérdésekbe
- kommunikációs folyamat és szakaszai
- a verbális és non-verbális kommunikáció fontossága
- a hatékony kommunikáció technikái és eszközei
A hatékony kommunikáció alapelvei, mint a hatékony kapcsolattartás elengedhetetlen eleme a szervezetben
- saját kommunikációs stílusának önelemzése
- kommunikációs hibák
- kommunikációs akadályok
- interperszonális kapcsolatteremtés szakaszai
- személyes és telefonos kommunikáció
Kommunikáció a szervezetben
- kommunikációs hálózatok a szervezetben
- információáramlási modellek és azok optimalizálása
- belső kommunikációs feladatok és eszközök
Hatékony beszélgetés
- üzenet küldői és fogadói képének formálása
- a munkavállalók közötti szakmai kapcsolatok minőségét befolyásoló tényezők
- az aktív hallgatás, mint a hatékony kommunikáció eszköze
- a beszéd hallgatását és megértését zavaró tényezők
- a kérdésfeltevés művészete
- pszichológiai mechanizmusok és befolyásolási technikák
Harmóniában önmagával és jó kapcsolatokban másokkal - az asszertív viselkedés fogalma
- az asszertivitás fogalma
- a saját jogaidat
- amikor úgy dönt, hogy határozott lesz
- viselkedéstípusok: agresszív, alázatos, asszertív
- Az „én” üzenetek felépítése a vélemények, ítéletek és érzelmek határozott kifejezésének alapjaként
- miért félünk nemet mondani – mi tart vissza
- az asszertív önkezelésből fakadó önbecsülés
Mit jelent tisztelni téged és önmagadat – mi történik, ha egyetértünk vagy elutasítunk
- nemet mondani és nemet elfogadni
- érvelési képesség
- manipuláció elleni védekezés
- negatív és pozitív értékelések elfogadása, reagálás a kritika formáira
- konstruktív visszajelzést ad
Konfliktus, nézeteltérés vagy veszekedés? A konfliktus fogalmának meghatározása
- mi a konfliktus – a konfliktusok lényege és típusai
- konfliktustípusok a résztvevőktől függően.
- amikor egy interperszonális konfliktus belső konfliktussá válik – Kurt Lewin elmélete
ez honnan jön? Vagyis a konfliktusok fő forrásairól
- mindenki a maga irányába húz - a célok különbségei
- az enyém mindig jobb – értékkülönbségek vagy nézetek
- ki kicsoda, vagyis a szervezeti kétértelműség
Az ördög nem olyan ijesztő – vagy a konfliktus mindig probléma? Funkcionális és diszfunkcionális konfliktusok
- Minden konfliktus romboló hatással van a csapatra?
- mikor alakul ki a konfliktus?
- mi határozza meg a konfliktus építő vagy romboló erejét?
Ha ugyanazt nézzük, valami mást látunk, vagyis a konfliktusban fellépő észlelési torzulásokat.
- a személyes attitűd és motiváció fontossága konfliktusban
- mi nehezíti meg a dolgunkat és mi segít átlátni a konfliktus lényegét
- hogyan lehet valaki más helyébe lépni, azaz mások szemével nézni a konfliktust
Ki vagy és ki lehetsz – Viselkedési stílusok a konfliktuskezelés során
- semmi sem ugyanaz – viselkedéstípusok konfliktushelyzetekben
- csodaszer ?????? Minden vitában van helyes viselkedés?
- amikor a makacsság győz – az adott stílusok merev alkalmazásának következményei
A segítő és fejlesztő konfliktusról - a konfliktusok asszertív és fejlesztő felhasználása a csapatmunkában
- konfliktusok megoldásában hasznos asszertív készségek
- hogyan lehet az ólmot arannyá változtatni, vagy hogyan lehet a konfliktusokat pozitív hatást kiváltani a csapatmunkában?
Hogyan ne fulladjunk bele konfliktusba? – konfliktushelyzetben alkalmazott stratégiák
- Én nyerek – te veszítesz
- nyersz - én veszítek
- vesztes nélkül – a konfliktust együttműködéssé alakítva
Érzelmekkel való munka konfliktusban, vagy hogyan kell kezelni egy nehéz helyzetet
- egy lávával teli vulkán – vagy olyan érzelmekről, amelyek átvehetik az irányítást felettünk
- bevezetés a stresszoldó tréningbe
- relaxációs és koncentrációs módszerek
Nem csak a kitaposott út – a konfliktusmegoldás kreatív elvei
- Hányféleképpen lehet megoldást találni a konfliktusra?
- Van-e arany középút a megállapodás megtalálásához?
- a vállalati konfliktusok megoldásának optimális módjai
Követelmények
A tréning célja az üzleti célok eléréséhez szükséges kompetenciák áttekintése és fejlesztése lesz, egyéni és csapatmunkában egyaránt.
Vélemények (2)
A tréner rugalmassága, hogy a profilomhoz igazítsa a témákat.
Carlos - Magotteaux International SA
Kurzus - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Gépi fordítás
Nagyon szeretem az edző hozzáállását és humorát
zherald ametlli - SPOC S.A.
Kurzus - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Gépi fordítás