Kurzusleírás

Objektumorientált programozás szükségessége

  • Kísérlet a valós világ tükrözésére a programozásban

  • Az objektumorientált programozás kezdetei és fejlődése

  • Programowanie obiektowe a KISS és DRY szabályok szempontjából

Osztályok és objektumok

  • Eszmék és entitások Platón filozófiájában

  • Az osztályok szerepe

  • Osztályok megvalósítása objektumok segítségével

  • Osztályok, tulajdonságok és statikus módszerek

Elnevezési és kódolási konvenciók

  • Osztály elnevezés

  • Tulajdonságok és módszerek elnevezése

  • Csomagok és mappák elnevezése

  • Egyéb egyezmények

Osztályszerkezet

  • Tulajdonságok/mezők az objektum állapotának leírásaként

  • kiegészítők

  • Módszerek, mint a funkcionalitás megvalósítása

Osztályok modellezése és grafikus ábrázolása

  • Követelményelemzés
  • Osztályok és kapcsolatok szerkezetének modellezése
  • Üzleti objektumok leírása
  • EER diagramok
  • Osztálydiagram UML

Objektumorientált programozási paradigmák

  • A paradigma fogalma

  • Hermetizálás

  • Absztrakció

  • Öröklés

  • Polimorfizmus

Az absztrakciós réteg tervezése és megvalósítása

  • Absztrakt osztályok

  • Interfészek

  • Jellemzők - Jellemzők

  • Beágyazott osztályok

  • Általános osztályok

Objektumok létrehozása

  • Az objektumok létrehozásának módjai

  • A tervező szerepe

  • Gyári minta

Az osztályok közötti függőségek

  • Összevonás

  • Fogalmazás

  • Függőségek szétválasztása – szétválasztás

  • Dependency injekció, DIC tartályok

  • Közvetítő minta

Kódszervezés

  • Újrafelhasználható kód tervezése

  • Mappa szerkezete

  • Névterek, csomagok, modulok

Programowanie obiektowe és a teljesítmény

  • Memóriafoglalás objektumok számára

  • Szemetes

  • Tárgyak, destruktorok kifejezett eltávolítása

  • Munka referenciákkal

Reflexiós mechanizmus

  • Terület alkalmazása tükrözi

  • Információszerzés az osztályokról és objektumokról

  • A reflexió jelentősége a dokumentációs és tesztelő szoftverek létrehozásában

Hibakezelés

  • Lehetséges hibakezelési modellek

  • Objektumorientált hibakezelési modell

  • A kivételek szerepe és az Exception osztály, a kivételek dobása és elkapása

  • Try-catch-final blokk, blokk beágyazás

Az objektum-orientált programozás antimintái

  • Túlzott osztályfelelősség, delegálási minta

  • Erős függőségek

  • Singleton és lehetséges problémák

  • Anémiás tartománymodell

  • Egyéb antiminták

Követelmények

A képzés résztvevőinek alapvető programozási ismeretekkel kell rendelkezniük.

 21 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Vélemények (2)

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák