Kurzusleírás

Bevezetés a Lua-ba

  • Egy kis történelem
  • Lua góljai, szereplései és nem góljai
  • A Lua dokumentáció és oktatóanyagok forrásai
  • A Lua tolmács telepítése
  • A LuaRocks beállítása és használata

Alapvető szintaxis és szemantika

  • Azonosítók
  • Megjegyzések, megjegyzések blokkolása
  • Globális változók és a szigorúság érvényesítése
  • Lokális változók
  • Önálló programok, program argumentumok
  • Összeállítási egységek, darabok, kifejezések, pontosvesszők

Adattípusok és adatstruktúrák

  • Alaptípusok: nulla, logikai érték, szám, karakterlánc
  • Objektumtípusok: függvény, felhasználói adatok, szál, táblázat
  • Hivatkozások/objektumok vs. alapértékek
  • A táblázatok jelentősége a Lua-ban

A táblázatok bemutatása és sokoldalúságuk

  • A táblázatok asszociatív tömbként
  • Táblázatok, mint numerikus tömbök, sorozatok

Alapvető vezérlési struktúrák

  • A ha akkor elseif else vége
  • A while ciklus
  • Az ismétlési hurok
  • Az egyszerű for ciklus

Hibakezelés

  • Visszatérési értékek kontra kivételek
  • Visszatérési érték átalakítása kivételté
  • Kivétel átalakítása visszatérési értékké
  • Hibaszintek

Példa programok

  • Polinomiális értékelés
  • Szélesség első keresés
  • További gyakorlatok

Bővebben a funkciókról

  • Megnevezett érvek
  • Objektumorientált hívások
  • Lezárások
  • Currying
  • Tail hívások
  • Többszörös hozzárendelés és visszaküldés
  • Varargs

Iterátorok és társrutinok

  • Az általános for ciklus
  • Állapotmentes vs állapottartó iterátorok
  • Az iterátorok és a társrutinok közötti különbségek

Metatáblázatok és metamódszerek

  • A beállított példa
  • A __tostring metamódszer
  • Aritmetikai metamódszerek
  • Az __index, __newindex metamódszerek
  • A __len metamódszer

Modulok és csomagok

  • Modulok használata
  • Modulok készítése
  • Modulok csomagokba rendezése

Objektumorientált programozás

  • Az OOP építőkövei a Lua-ban
  • Példák

Beszélgetés a fejlettebb nyelvi funkciókról

  • Gyenge asztalok
  • Véglegesítők
  • Összeállítás, értékelés, betöltés

Követelmények

Legalább egy másik programozási nyelv ismerete. Programming tapasztalat. Opcionálisan, ha ismeri a többi szkriptnyelvet, ez megkönnyíti a Lua megértését.

 14 Órák

Résztvevők száma


Ár résztvevőnként

Közelgő kurzusok

Rokon kategóriák